Retargeting

Van de honderden – misschien wel duizenden – personen die maandelijks jouw website bezoeken, zal niet iedereen direct een aankoop of aanvraag doen via jouw website. Wellicht waren deze bezoekers zich nog aan het oriënteren en was het nog niet het juiste moment om een actie te voltooien. Maar op een later moment misschien wel! Hoe interessant zou het zijn als je hen opnieuw kunt benaderen met advertenties?

Door retargeting (ook wel remarketing genoemd) in te zetten, herinner je personen als het ware aan het eerdere bezoek dat zij aan jouw website hebben gebracht.

 

Mogelijkheden van retargeting

Bij retargeting zet je online advertenties in die je aan eerdere websitebezoekers toont. Zowel via social media als via het Google Ads Display Netwerk kun je beeldadvertenties tonen aan websitebezoekers. Voor elk kanaal stel je retargetingcampagnes in via het eigen advertentiesysteem.

 

Retargeting via Google Ads Display: toon banners aan websitebezoekers wanneer zij actief zijn op andere websites die zijn aangesloten bij het Google Ads Display Netwerk. Deze websites stellen advertentieruimte op hun website beschikbaar, waar jij een advertentie kunt inkopen. Zodra een websitebezoeker op deze website actief is, kan daar een advertentie van jouw bedrijf worden getoond.

Retargeting via Facebook: stel een doelgroep van websitebezoekers samen en laat een advertentie van jouw bedrijf zien zodra een websitebezoeker actief is op Facebook. Je kunt bijvoorbeeld een advertentie tonen in de tijdlijn van deze persoon of in de zijbalk.

Retargeting via Instagram: toon advertenties aan websitebezoekers in de Instagram-tijdlijn of via Instagram Stories. Je kunt gebruikmaken van dezelfde targetingmethodes als via Facebook. Je kunt ook aan retargeting doen op Instagram, zonder dat je zelf een (zakelijk) Instagram-account hebt.

Retargeting via LinkedIn: interessant voor bedrijven die zakelijke klanten bedienen. Met retargeting op LinkedIn wordt jouw advertentie op de LinkedIn-tijdlijn getoond, maar kun je bijvoorbeeld ook een gesponsord bericht sturen die een websitebezoeker in zijn/haar inbox ontvangt.

 

Voordat je retargeting in kunt zetten, moet je een stukje code op jouw website implementeren van het bijbehorende kanaal. Vanaf dat moment kun je retargetingdoelgroepen samenstellen en hen vervolgens opnieuw benaderen met een advertentie.

Belangrijk dus dat dit goed gebeurt! AllerMedia heeft veel ervaring met retargeting. We helpen je graag met alle (technische) voorbereidingen, het ontwerpen van advertenties en het opzetten, analyseren en optimaliseren van uw retargetingcampagnes.

 

Resultaten van retargeting

Ga je aan de slag met retargeting via het Google Ads Display Netwerk, Facebook, Instagram, of LinkedIn? Retargeting draagt bij aan:

  • Grote zichtbaarheid onder personen die jouw website eerder hebben bezocht.
  • Meer relevante websitebezoekers.
  • Een hogere omzet in jouw webshop.
  • Meer offerte- en contactaanvragen op jouw website.

Wil je vandaag nog starten met retargeting?  Neem contact met ons op.

Cases

Om onze expertise zo goed mogelijk te laten zien, hebben we diverse cases tentoongesteld!

Bekijk al onze cases

Hoe kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag over onze diensten, producten of wil je een offerte aanvragen? Ons team van specialisten staat voor jou klaar!