Mail marketing

E-mailmarketing is één van de oudste onlinemarketingtactieken, maar nog steeds één van de meest succesvolle. Voor diverse branches zorgt e-mailmarketing tot op de dag van vandaag voor een grote aanwas in websitebezoekers, leads en verkopen… mits je e-mailmarketing goed inzet, natuurlijk.

 

E-mailmarketing succesvol inzetten

E-mailmarketing is een uitermate geschikt marketingkanaal om jouw (potentiële) klanten periodiek op de hoogte te brengen van relevant nieuws en hen te stimuleren jouw website opnieuw te bezoeken.

Doordat de mogelijkheden van e-mailmarketing steeds uitgebreider worden, kun je jouw e-mailmarketingcampagnes ook steeds verder segmenteren. Zo kun je de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon verzenden. En dat allemaal geautomatiseerd!

 

Mogelijkheden van e-mailmarketing

E-mailmarketing wordt door organisaties voor de meest uiteenlopende doeleinden ingezet. Je kunt bijvoorbeeld denken aan:

  • Communiceren over nieuwe producten en diensten.
  • Kortingscodes delen.
  • Waardevolle informatie in de vorm van blogs en e-books verspreiden.

We werken bij AllerMedia met MailChimp. Dit is wereldwijd één van de grootste e-mailmarketingsoftware-aanbieders. De software integreert goed met veel grote website- en CRM-systemen, waardoor klantdata eenvoudig kan worden uitgewisseld met MailChimp.

We denken graag met je mee over het vormgeven van e-mailmarketingtemplates die passen bij jouw huisstijl, de invulling van je e-mails en campagnes en het analyseren van de resultaten. Want nadat je op de ‘verzendknop’ heeft gedrukt, begint het pas. Is jouw e-mail goed aangekomen bij alle inschrijvers? En zo nee, waar ligt dat aan? Hoe vaak is de e-mail geopend? Hoeveel mensen hebben de website bezocht naar aanleiding van de mail? En hoeveel verkopen zijn er voortgekomen uit jouw campagne?

Door de resultaten continu te monitoren en te optimaliseren, wordt e-mailmarketing een steeds succesvoller marketingkanaal voor jouw organisatie.

 

Resultaten van conversie-optimalisatie

Door e-mailmarketing in te zetten voor jouw bedrijf, profiteert je op korte termijn direct van:

  • Een ideaal marketingkanaal om van websitebezoekers trouwe klanten en fans te maken.
  • Meer (terugkerende) websitebezoekers.
  • Meer verkopen of online aanvragen voor jouw dienstverlening.

Vandaag nog starten met e-mailmarketing? Neem contact met ons op.

Cases

Om onze expertise zo goed mogelijk te laten zien, hebben we diverse cases tentoongesteld!

Bekijk al onze cases

Hoe kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag over onze diensten, producten of wil je een offerte aanvragen? Ons team van specialisten staat voor jou klaar!